前回投稿ではお世話になりました。
2週間程前、5月からの旅行に向けて、
トルコ航空でイスタンブール~カイセリ間の航空券を購入したのですが、
今更ながら(何故か)母のクレジットカードで航空券を購入していた事に気付きました…。
トルコ航空のHPを見ると、
他人のカードを使って予約した場合、
その人に空港カウンターまで(身分証明書類持参で)付き添って貰わなければならない…
の様な記述があります。
(今回私は一人旅で、もちろん母は同行しません…)
The credit card holder might not be one of the passengers in your reservation.
If the credit card holder is not the passenger,
Cancellation/Rebooking/Rerouting requests of
the passenger can be realized unless the credit card holder is
present with the passenger with his/her credit card (used for the payment)
an an identification card or the credit card holder must apply one of the
Turkish Airlines Sales Offices to show the credit card (used for the payment)
and his/her valid identification card.
If the credit card holder is not the passenger,
credit card holder must be present with the passenger(s)
at the check-in counter with his/her credit card (used for the payment)
and his/her valid identification card or
the credit card holder must apply one of the Turkish Airlines Sales Offices
to show the credit card (used for the payment)
and his/her valid identification card before the first flight.
本来なら直接トルコ航空に問い合わせるべきなのでしょうが、
英語でのやり取りに自信がありません。
(メールでも受け付けてくれるのでしょうか?)
とりあえず明日、日本のオフィスに電話してみようとは思っていますが…
どなたか詳しい方、助言頂けると大変助かります…。