Q&A

ライアンエアー:予約時のオプション購入(空港まで・空港からの交通手段)どこで反映されますか?

公開日 : 2014年07月15日
最終更新 :

最近、ライアンエアーの片道チケット(Venezia-Budapest)を購入した際
購入途中で画面に出てきた以下のものを購入しました。
①ヴェネツィア鉄道駅から、空港までのバス
②ブダペスト空港から市内までのバス

最近オンラインチェックインができるようになったので
手続きを行ったのですが、飛行機のe-ticketは出てくるものの
①②はどこで受け取ったら良いのか、画面上でわかりません。
この予約の際受け取ったメールには、以下のように案内があるので
お金は引き落とさるのは確実なのですが…
PAYMENT DETAILS
Total Fare, Taxes, Fees & Charges 73.99 EUR
Checked Bag(s) 25.00 EUR
Play to Win 2.00 EUR
Credit Card Fee 2.33 EUR
Venice - Mestre - Treviso Airport (Single) 10.00EUR
Bus: BudapestAirport-Budapest CityCentre (Single) 5.50EUR

ライアンエアーのホームページ上には、別途トランスファーに関する
申し込みページがあるのですが、そこからですと
また新たにお金を払ってバスチケットを購入しないとなりません。
私が航空券申込時に追加で購入したバスチケットなどは
どこで発券などができるか、ご存知の方がいらっしゃいましたら
ご教示いただければありがたいです。
出発日が迫っているため、ご回答をどうかよろしくお願いいたします。

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2件のコメント

  • ありがとうございます!

    ご回答ありがとうございます。英語があまり得意ではなく
    読み飛ばしていたために気付かなかったことが多くありました。
    大変助かりました。ありがとうございました!!!

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  • 14/07/15 17:37

    Should you not receive and email for your Airport Transfer in 48 hours,

    please ensure to bring your confirmation email as proof of payment.
    に該当するのでは?

    BUDAPESTのほうは、
    For this you need to forward your flight ticket booking confirmation email
    send by Ryanair and in case of shared door to-door services accommodation address.
    なので、やはりメールだけが(結局これが乗車券の代わり)証拠です。

    LCCは客が電話を掛けてこないように(そもそも有料で壁を設けている)、
    WEBに必要な情報を載せています。悪く言う人も居ますが、
    結局、この会社のやり方が、LCCのひとつのモデルとなっている
    ように、よ~く読めば、何処かに書いてあります。

    Frequently asked questions
    3. What is the transfer booking confirmation?
    Booking confirmation
    The transfer booking confirmation is an email verifying your succesful transfer booking. You will receive immediately after you booked on http://ryanair.plusairportline.com.
    In case you book your PlusAirportline transfer through the Ryanair booking flow,
    Ryanair Web Check-In, Ryanair Manage My Booking, Ryanair.com you will receive your booking confirmation e-mailt within 36 hours after your booking.
    In this e-mail you can see the transfer booking data, but you cannot see the exact transfer start time and location. The subject of the e-mail is: „Your PlusAirportline transfer booking was successful” , and your name and booking code.
    Also in the booking confirmation email you will find a link to your personalized page
    in our online customer service system.

    4. What is the ’Your e-ticket is ready’ notification email?
    E-ticket ready email
    Your transfer e-ticket will be ready approximately 10 calendar but not later
    then 2 workdays before the transfer date. In case you book your transfer
    within 3 days to your fist journey day, you will receive your e-ticket
    on the next day. We will notify you in e-mail when the e-ticket is ready.

    In case you booked a transfer for the following day your e-ticket will be
    ready within a few minutes from our online customer service surface (My booking).

    In this notification e-mail, you cannot see the travel data. In the notification email you will find a link to your personalized page in our online customer services system where you can download your manage, modify your redcab service and download your e-ticket when it is ready.

    これで心配はなくなったのでは??
    空を飛ぶ会社で胴元なのと、そこが依託または丸投げしている会社との違いです。
    待てば来る・・・ことを信じましょう。それでも来ないときは、上に書かれた
    方法を実行するのみです。

    >最近オンラインチェックインができるようになったので

    ならば、一か月前で、搭乗日の2日前までは相当あります。
    気長に待ちましょう・・・・

    Not receiving the e-ticket
    You will only get your e-ticket in email if you ordered your PlusAirportline transfer via phone or email by bank transfer.

    If you booked your PlusAirportline transfer in the Ryanair booking flow,
    Ryanair Web Check-In, Ryanair Manage My Booking, on ryanair.com or ryanair.plusairportline.com you will get a link to your personalized page
    in our online customer service system where you can download your manage,
    modify your PlusAirportline transfer service and download your e-ticket
    when it is ready.

    it is not ready yet なのでしょう。

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