やはり予想通りで、素直に延期を表明すれば良いものの、権力者の面子が関わると国民のみならず世界中が迷惑する典型でしょう。
トルコ国内からの情報がほとんど漏れてこないのも、言論統制があるためか、今流行の”忖度”の結果でしょう。一方、海外メディアは9月の段階から無理、良くて年末が既定路線のようです。明日に迫っているのに、何も公表がないため、当日は大混乱で、現行空港がちゃんと機能できるのかもわかっていません。独裁的な為政者のもとでは、民衆(ここでは民間)は面従腹背でうまく立ち回っているのかも知れませんが。
まさか、何処に降りるかわからない状態で飛ぶことはないでしょうが・・・。
為政者が国の国際的評価を極端に下げることは、先行者が証明済みです。
/thearabweekly.com/
Turkey to open new Istanbul airport but runways mostly empty
最新です。
Sunday 28/10/2018
ISTANBUL - As Turkey prepares for the grand opening of Istanbul’s new mega airport on October 29, delays mean the occasion will be something less than the triumphant demonstration of Turkish power President Recep Tayyip Erdogan has been after.
Erdogan is to lead celebrations at the $25 billion airport on the Black Sea coast north of Istanbul during a formal opening planned to coincide with Turkey’s Republic Day. Two days later, there are to be very limited number of regular flights for what has been billed as the biggest airport in the world.
In its initial phase, to be completed by 2023, the airport will have a capacity of 90 million passengers. Once finished, before the end of the coming decade, the airport is designed to have six runways and will be big enough to service 150 million passengers a year, which would make it the busiest in the world. Some reports say the airport will be named for Erdogan.
Plans to reroute national and international flights to the new venue on opening day were postponed because the Istanbul Grand Airport (IGA), as the project is known, is not ready. Most flights will continue to be conducted via the chronically congested Ataturk Airport closer to the city centre at least for another two months. A smaller airport on Istanbul’s Asian side, Sabiha Gokcen, will also remain open.
“They couldn’t make it on time,” economist Mustafa Sonmez said. He said the Erdogan government placed great emphasis on the airport project but delays meant that the opening would not be the intended show of strength. “It could actually lead to a loss of prestige,” he said.
質問に投げましたが、レポートでもないし、単に、明日以降どうなるかが心配なだけです。数日は報道もされるでしょうが、人は直ぐに忘れるし。
そう言えば、一週間前の普悠瑪脱線事故も、報道がぴたりと停まってしまいました。原因究明は重要なのに、Renfeの脱線事故もどうだったか、存在自体も忘れられています。高速鉄道が一般的になり、その売りである速さと他の交通機関との差別化が重要視され過ぎて、無理な運行があるのは紛れもない事実なのですから。
ベルリンの空港がここまで遅れることができた(変な言い方ですが)、やはりドイツ人の安全に関する考え方の違いでしょうか?