Q&A

Hotel Quicklyの強制キャンセルについて

公開日 : 2018年12月12日
最終更新 :

Hotel Quicklyを利用してホテルを予約していたのですが、数日前に強制キャンセルのメールが届きました。
バウチャーでの返金のみとなっており、クレジットカードへの返金を依頼してますが、全く返信無しです。
同様の被害に合われている方はいらっしゃいますか?
また、対処法はあるのでしょうか?
泣き寝入りするしか無いのでしょうか?

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4件のコメント

  • 海外で集団訴訟を起こす動きがあるようです。

    ここをご参考にしてください。

    クレジットカードがAmexなら返金された例があるようですし、PayPal でも返金されそうです。

    また香港、シンガポールで集団訴訟を起こす団体ができています。


    https://www.tabiwaza.jp/hotel/5329

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  • 18/12/13 07:46

    倒産→夜逃げみたいです

    随分前ですが、バンコクの日本人向けに航空券を売っていた会社のひとつが倒産夜逃げして、それまで買っていた別の一社は存続していました。航空券を受け取りながら従業員と、「ここは大丈夫ですよね?」と話しながら、「まさか・・」という感じて対応されました。その数ヶ月後です。代表が夜逃げしたのは。

    Hotel Tonightのような商売はやはりリスクがあったのか、集客のために無理をしていたのか。数年前のてるみくらぶのときもそうだったのですが、安さの裏には訳がある。商品受け取りと金銭授受との間にタイムラグがある旅行業界は前世紀から、この詐欺(てるみくらぶはそうだと思います)や夜逃げの常習犯ですので。英国では旅行業界におけるオンライン詐欺が横行していて社会問題となっています。

    先の続き

    Other media, including the Straits Times in Singapore, have also failed to get a response from HotelQuickly.

    HotelQuickly’s parent company is Rising Sun Merchant Services, based in Singapore. It also has an operation in Hong Kong and Bangkok. Most of its bookings were made not direct with hotels but through intermediaries.

    This is at odds with what the agency tells customers on its website: “As soon as a booking is made in the app or the website, our system automatically emails the hotel’s reservations department.

    “Our team also calls the hotel’s front desk to personally confirm the reservation in some cases.”

    The booking agency was set up to emulate the successful firm, Hotel Tonight.

    The Athens-based online travel agent, Tripsta, located in Athens, has also closed down. It depended for business on price-comparison websites, and offered very low fares in order to secure bookings.

    Accounts of HotelQuickly’s operations received by The Independent suggest some similarities with “bust-outs”, where travel agents take in payments for flight tickets but never pay the airline.

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    Re: 倒産→夜逃げみたいです

    いろいろお調べ頂きましてありがとうございます。
    当初は、私個人の予約のみたまたまキャンセルで、オーバーブッキングだったのかしら?ぐらいにしか思っていなかったのですが、もう会社自体ダメですね。
    こうなると返金もなかなか難しそうです。
    ほんと状況は深刻でした。
    すでに払ってしまった金額はそんなに大金でもないので、勉強代と思うように致します。

    ありがとうございました。

  • 18/12/13 07:36

    HotelQuickly cancels bookings and says no cash refunds

    最近日本でも報道されることが多くなった(EUは実は冷めているというのがもっぱらの評)英国のかつての高級紙で、いまはオンライン専門紙。読めばわかりますが、事態は深刻で、倒産した可能性が高く、バウチャーも使えなくなっているとか・・・。
    www.independent.co.uk
    TripAdvisor and Trivago led travellers to book with Asian agency
    1 day ago
    Thousands of holidaymakers appear to have lost money after being directed by TripAdvisor and Trivago to an Asia-based agency called HotelQuickly.

    Many readers have contacted The Independent after receiving alarming emails that suggest they may have been scammed – having made full payment, the reservation is then cancelled and a refund offered only in the form of a voucher.

    Roy Bamber had booked a four-night stay in Prague this month to celebrate two birthdays. But three days before departure, he says: “The hotel received a cancellation through a middle man.

    “We had to pay the hotel again and since then HotelQuickly are only offering a voucher rather than our money being refunded.”

    Les Davis said: “It looks as if HotelQuickly are either conning, defrauding or going bankrupt.
    Read more

    Trust in review sites like TripAdvisor falls by 25%

    “Not sure how many people have lost money with this outfit but I contacted them through TripAdvisor and made a booking for two nights in Bryce Canyon, US, for a trip next May.

    “The hotel confirmed the booking which I stupidly paid in full by debit card at the time of booking.” Mr Davis and many other readers have received an email which begins: “Greetings from HotelQuickly!”

    The message claims that each booking “was canceled by our supplier without our knowledge and omitted to close their room availability on our system”.

    この部分。
    Another reader, Christopher Cotton reports: “When you try and use the voucher they offer, there are either no hotels or it states the voucher has been used before. It’s a worthless voucher.”

    英国の場合は、
    It is not clear if British customers who paid by credit card will be covered by Section 75 of the Consumer Credit Act, which holds the card issuer jointly liable with the supplier for the performance of the contract. If payment is made through an intermediary – as HotelQuickly was – the link can be broken.で守られる可能性はゼロではないようですが。

    Because the firm is based outside the European Union, British travellers may find it near-impossible to secure any recompense.なのでダメみたい。

    字数制限が来そうなので、、
    The Independent contacted TripAdvisor and Trivago to get a response, as well as HotelQuickly. TripAdvisor said it has suspended HotelQuickly from its site, and was "very concerned to hear about the difficulties some HotelQuickly customers are experiencing with their bookings".

    It advised customers with an upcoming or outstanding booking to contact the hotel they had reserved directly, to check whether the reservation is still valid. TripAdvisor recommended customers whose payment had already been processed to contact their credit card provider to dispute the charge, if they think the booking isn't valid; and for customers who haven't yet been charged to contact their bank or card provider to block any future payment.

    Trivago said it "made the decision to deactivate HotelQuickly until such issues are resolved have a Help Center for our users in the meantime".

    "We have been informed that HotelQuickly has been providing refunds to users and is offering a 5-15% voucher off their next reservation with them," said Trivago. "That said, we have noticed that the OTA is crediting the customer's HotelQuickly account only, rather than providing a refund via the original payment method. We are awaiting further explanation on this from HotelQuickly."

    いくつかすべきことがありようですが、少なくともバウチャーは紙切れになるようです。

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  • 18/12/13 07:06

    全額前払い済(決済済)ですか

    決済前であればカード会社に相談。
    “Hotel Quickly”の利用経験はありませんが、中国最大のオンライン旅行会社 Trip(旧Ctrip)では経験豊富です。会員登録したくないので検証できませんが、会員登録されておれば”サインイン”しMY ACCOUNTの中の”Voucher (又はWallet)”に支払額が戻し入れされているか確認されましたか。
    戻し入れがあれば他人の褌で相撲を取っているのに膨大なCMを打っても儲かるのか疑念を抱く某社と同類の”Hotel Quickly”を信用し他のホテルをこの”Voucher”全額を利用して予約し直すか、ホテル直予約ではなく安さに惹かれ斡旋業者の利用を後悔し諦めるか、”Go to court”するか(コスパ最悪)、諦めずに何度もメールで直訴するしか道しかないと思います。
    尚、Credit cardへの返金には1ヶ月以上はかかると思われます。
    https://www.hotelquickly.com/

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    Re: 全額前払い済(決済済)ですか

    ありがとうございます。
    全額決済済みです。
    my accountでは、全額分のバウチャーはあるのですが、使用期限は2019年1月8日までとあり、しかも現在hotel quicklyのサイトは使用できなくなってますよね?
    検索しても何も出てきませんので、バウチャーも使えません。
    といってもこんな状況でhotel quicklyで新たな予約が出来ても、ちゃんと予約出来ているとは思えませんが…。
    hotel quicklyは初めての利用だったので、事前に評判を確認してから予約したのですが、このタイミングでこうなるとは…。
    しかたないですね。

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